Opfindelsen af Støvsugeren - et Kinect-spil - Eksperimentarium 2013  

I forbindelse med Eksperimentariums specialudstilling om de store opfindelsers historie producerede Apex Virtual Entertainment et interaktivt Kinect-spil, hvor publikum kunne afprøve deres evner til at opfinde de grundlæggende komponenter til en støvsuger.

Som mellemlæg i spillet story boardede, animerede og producerede jeg et antal små, forklarende animationsfilm (cut-scenes).

På projektet havde jeg den store glæde at arbejde sammen med min datter Adrielle Buus, som var Art-director på projektet. Story boarding og animation Søren Buus. Det øvrige hold bestod af: Project Manager Ditte Rønhøj Frostholm, Game Designer Hans Henrik Højbye, Programmørerne Roman Graebsch og Agne Gedeminskaite og Lyd Jesper Krogh Kristiansen.

 

 

Cut-scene der viser, at opfindelsen af støvsugerens rotor før Første Verdenskrig er det rette valg i spillet.

Der er ikke indlagt nogen video

Herunder et par stills fra nogle af de øvrige cut-scenes.